Tarikh | 7 September 2015 (Isnin) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
Seni Batik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Seni batik seperti canting. Bahan: Contoh hasil batik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan jenis-jenis batik serta fungsinya dengan betul. |
Tarikh | 7 September 2015 (Isnin) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 8 September 2015 (Selasa) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran |
Tenunan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh tenunan Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai estetik seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan isi pelajaran dengan baik. |
Tarikh | 8 September 2015 (Selasa) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 9 September 2015 (Rabu) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 10 September 2015 (Khamis) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan |
Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 10 September 2015 (Khamis) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
Tenunan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Melukis dan mencatat. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar peralatan seni tenunan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dalam aktiviti pembelajaran. |
Tarikh | 11 September 2015 (Jumaat) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 7 September 2015 (Isnin) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
Seni Batik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Seni batik seperti canting. Bahan: Contoh hasil batik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan jenis-jenis batik serta fungsinya dengan betul. |
Tarikh | 7 September 2015 (Isnin) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 8 September 2015 (Selasa) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran |
Tenunan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh tenunan Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai estetik seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan isi pelajaran dengan baik. |
Tarikh | 8 September 2015 (Selasa) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 9 September 2015 (Rabu) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 10 September 2015 (Khamis) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan |
Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh | 10 September 2015 (Khamis) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
Tenunan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Melukis dan mencatat. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar peralatan seni tenunan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dalam aktiviti pembelajaran. |
Tarikh | 11 September 2015 (Jumaat) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM
|
No comments:
Post a Comment