Friday, March 8, 2013

RPH Minggu Ke - 10

Rancangan Pelajaran Harian ~  4 - 8 March 2013




Tarikh 4 Mac 2013 (Isnin)
Minggu 10
Mata Pelajaran Pendidikan Seni Visual
Tingkatan 4K4
Masa 70 Minit
Catatan Peperiksaan Pertengahan Penggal Pertama

  • Kertas: Pend Sains Sukan 2
  • Masa:  1010-1240

Tarikh 4 Mac 2013 (Isnin)
Minggu 10
Mata Pelajaran Pendidikan Seni Visual
Tingkatan 5K5
Masa 70 Minit
Catatan Peperiksaan Pertengahan Penggal Pertama

  • Kertas: Ekonomi Rumah Tangga
  • Masa:  1040-1240

Tarikh 5 Mac 2013 (Selasa)
Minggu 10
Mata Pelajaran Pemulihan Pendidikan Seni Visual
Tingkatan 4K4
Masa 70 Minit
Bidang Seni Halus
Unit Pemlajaran Lukisan/Catan
  • Pembetulan
Hasil Pembelajaran Pada akhir pelajaran murid dapat:
  1. Menyatakan kekuatan dan kelemahan karya lukisan atau catan peperiksaan dari segi gubahan, penggunaan media dan teknik dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran Perbincangan.
Prosedur
  1. Guru menunjukkan karya lukisan peperiksaan pelajar.
  2. Guru memberi komen secara keseluruhan.
  3. Murid diminta untuk menyatakan kekuatan dan kelemahan karya dari segi gubahan, media dan teknik.
  4. Guru mengukuhkan komen murid.
  5. Rumusan pelajaran.
Keperluan Bahan: Karya lukisan murid.
Rujukan: PSV SPM
Penerapan Nilai Penghargaan dan apresiasi karya lukisan.
Refleksi Murid memahami serta mengetahui kekuatan dan kelemahan masing-masing dalam penghasilan karya seni halus.

Tarikh 6 Mac2013 (Rabu)
Minggu 10
Mata Pelajaran Pendidikan Seni Visual
Tingkatan 5K9
Masa 70 Minit
Bidang Seni Halus
Unit Pemlajaran Lukisan/Catan
  • Pembetulan
Hasil Pembelajaran Pada akhir pelajaran murid dapat:
  1. Menyatakan kekuatan dan kelemahan karya lukisan atau catan peperiksaan dari segi gubahan, penggunaan media dan teknik dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran Perbincangan.
Prosedur
  1. Guru menunjukkan karya lukisan peperiksaan pelajar.
  2. Guru memberi komen secara keseluruhan.
  3. Murid diminta untuk menyatakan kekuatan dan kelemahan karya dari segi gubahan, media dan teknik.
  4. Guru mengukuhkan komen murid.
  5. Rumusan pelajaran.
Keperluan Bahan: Karya lukisan murid.
Rujukan: PSV SPM
Penerapan Nilai Penghargaan dan apresiasi karya lukisan.
Refleksi Murid memahami serta mengetahui kekuatan dan kelemahan masing-masing dalam penghasilan karya seni halus.

Tarikh 6 Mac 2013 (Rabu)
Minggu 10
Mata Pelajaran Pendidikan Sivik & Kenegaraan
Tingkatan 5K9
Masa 70 Minit
Unit Pembelajaran Pembetulan Kertas Peperiksaan Awal Tahun
Hasil Pembelajaran Pada akhir pelajaran murid dapat:
  1. Menyatakan kehendak soalan dan jawapan soalan objektif dan struktur dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran Perbincangan.
Prosedur
  1. Guru mengedarkan kertas peperiksaan murid.
  2. Guru memberi komen keputusan secara keseluruhan.
  3. Murid diminta untuk menyatakan kehendak setiap soalan serta jawapan kertas peperiksaan.
  4. Guru mengukuhkan jawapan murid.
  5. Rumusan pelajaran.
Keperluan Bahan: Kertas soalan peperiksaan.
Rujukan: Buku teks PSK
Penerapan Nilai Kerjasama dan rajin berusaha.
Refleksi Keputusan peperiksaan murid adalah kurang memuaskan. Murid berupaya membuat pembetulan berpandukan dengan buku teks. 

Tarikh 7 Mac 2013 (Khamis)
Minggu 10
Mata Pelajaran Pendidikan Seni Visual
Tingkatan 4K4
Masa 70 Minit
Bidang Seni Halus
Unit Pembelajaran Pembetulan kertas peperiksaan 1 (Teori Seni)
Hasil Pembelajaran Pada akhir pelajaran murid dapat:
  1. Menyatakan kehendak soalan dan jawapan soalan objektif dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran Perbincangan.
Prosedur
  1. Guru mengedarkan kertas peperiksaan murid.
  2. Guru memberi komen keputusan secara keseluruhan.
  3. Murid diminta untuk menyatakan kehendak setiap soalan serta jawapan kertas peperiksaan.
  4. Guru mengukuhkan jawapan murid.
  5. Rumusan pelajaran.
Keperluan Bahan: Kertas soalan peperiksaan.
Rujukan: PSV SPM
Penerapan Nilai Kerjasama dan bertanggungjawab.
Refleksi Keputusan peperiksaan murid adalah memuaskan. Murid berupaya membuat pembetulan berpandukan dengan buku rujukan dengan baik.

Tarikh 7 Mac 2013 (Khamis)
Minggu 10
Mata Pelajaran Pendidikan Seni Visual
Tingkatan 5K5 & 5K9
Masa 70 Minit
Bidang Seni Halus
Unit Pembelajaran Lukisan/Catan
  • Pembetulan
Hasil Pembelajaran Pada akhir pelajaran murid dapat:
  1. Menyatakan kekuatan dan kelemahan karya lukisan atau catan peperiksaan dari segi gubahan, penggunaan media dan teknik dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran Perbincangan.
Prosedur
  1. Guru menunjukkan karya lukisan peperiksaan pelajar.
  2. Guru memberi komen secara keseluruhan.
  3. Murid diminta untuk menyatakan kekuatan dan kelemahan karya dari segi gubahan, media dan teknik.
  4. Guru mengukuhkan komen murid.
  5. Rumusan pelajaran.
Keperluan Bahan: Karya lukisan murid.
Rujukan: PSV SPM
Penerapan Nilai Penghargaan dan apresiasi karya lukisan.
Refleksi Murid memahami serta mengetahui kekuatan dan kelemahan masing-masing dalam penghasilan karya seni halus.

Tarikh 8 Mac 2013 (Jumaat)
Minggu 10
Catatan Tiada Kelas

No comments:

Post a Comment