Tarikh | 17 Ogos 2015 (Isnin) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Carta simbol landskap Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran simbol seni reka landskap dengan baik. |
Tarikh | 17 Ogos 2015 (Isnin) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kertas 1 - Teori Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kertas model peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan Soalan Latihan Bentuk Objektif |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kerjasama sewaktu aktiviti pembelajaran. Berdasarkan respon murid terhadap item dalam latihan, keputusan adalah baik. |
Tarikh | 18 Ogos 2015 (Selasa) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional Seni Tembikar |
Unit Pemlajaran |
1. Sejarah Seni Tembikar 2. Bahan Seni Tembikar |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf tembikar Bahan: Contoh hasil karya tembikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan, kebersihan dan apresiasi. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi setiap bahan seni tembikar dengan betul. |
Tarikh | 18 Ogos 2015 (Selasa) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kertas 1 - Teori Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kertas model peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan Soalan Latihan Bentuk Objektif |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kerjasama sewaktu aktiviti pembelajaran. Berdasarkan respon murid terhadap item dalam latihan, keputusan adalah sederhana. Latihan seumpama ini perlu diperbanyakkan. |
Tarikh | 19 Ogos 2015 (Rabu) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan seni kraf tangan tradisional. |
Refleksi | Murid mengetahui perkembangan sejarah seni kraf ukiran di Malaysia serta berupaya menyatakan contoh-contoh aplikasi seni ukiran pada bahagian rumah dan barangan kegunaan harian. |
Tarikh | 20 Ogos 2015 (Khamis) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kerjasama, hormat-menghormati & apresiasi. |
Refleksi | Murid dapat memahami tajuk perbincangan dengan baik serta menunjukkan komitmen yang menggalakkan dalam pembelajaran. |
Tarikh | 20 Ogos 2015 (Khamis) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional Seni Tembikar |
Unit Pembelajaran |
Bahan
Utama Seni Tembikar'
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf tembikar Bahan: Contoh hasil karya tembikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi setiap bahan seni tembikar dengan betul. |
Tarikh | 21 Ogos 2015 (Jumaat) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kerjasama, hormat-menghormati & apresiasi. |
Refleksi | Murid dapat memahami tajuk perbincangan dengan baik serta menunjukkan komitmen yang menggalakkan dalam pembelajaran. |
No comments:
Post a Comment