Tarikh | 3 Ogos 2015 (Isnin) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pembelajaran | Elemen-Elemen Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: LCD Projektor. Bahan: Contoh elemen landskap. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Penghargaan terhadap nilai estetik landskap. |
Refleksi | Murid berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. Murid juga berupaya menjawab soalan yang di kemukakan dengan betul. |
Tarikh | 3 Ogos 2015 (Isnin) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Penilaian Kajian Rekaan Seni Visual (KRSV) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Portfolio dan Produk KRSV. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca timbulan. |
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan keyakinan dan berupaya membuat persembahan karya dengan baik. |
Tarikh | 4 Ogos 2015 (Selasa) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap dan Persekitaran |
Unit Pemlajaran | Fungsi Tumbuhan dalam Landskap |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar tumbuhan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai keindahan alam. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan berupaya menyatakan fungsi tumbuhan dalam seni landskap dengan betul. |
Tarikh | 4 Ogos 2015 (Selasa) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Penilaian Kajian Rekaan Seni Visual (KRSV) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Portfolio dan Produk KRSV. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca timbulan. |
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan keyakinan dan berupaya membuat persembahan karya dengan baik. |
Tarikh | 5 Ogos 2015 (Rabu) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Penilaian Kajian Rekaan Seni Visual (KRSV) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Portfolio dan Produk KRSV. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca timbulan. |
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan keyakinan dan berupaya membuat persembahan karya dengan baik. |
Tarikh | 6 Ogos 2015 (Khamis) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Portfolio dan Produk KRSV. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca timbulan. |
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan keyakinan dan berupaya membuat persembahan karya dengan baik. |
Tarikh | 6 Ogos 2015 (Khamis) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pembelajaran |
Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan |
Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali melukis. Hasil lukisan murid adalah baik. |
Tarikh | 7 Ogos 2015 (Jumaat) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penilaian KRSV |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Portfolio dan Produk KRSV. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca timbulan. |
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan keyakinan dan berupaya membuat persembahan karya dengan baik. |
No comments:
Post a Comment