Tarikh | 21 Julai 2014 (Isnin) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran | Ciri-ciri Hiasan Dalaman bagi ruang atau bilik tertentu rumah kediaman serta tempat awam. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi elemen reka bentuk hiasan dalaman dengan baik. |
Tarikh | 21 Julai 2014 (Isnin) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penilaian KRSV |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Portfolio dan Produk KRSV. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca binaan. |
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan keyakinan dan berupaya membuat persembahan karya dengan baik. |
Tarikh | 22 Julai 2014 (Selasa) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Bentuk Hiasan Dalaman |
Unit Pemlajaran | Lukisan Perspektif |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: LCD Projektor. Bahan: Contoh lukisan isometrik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Penghargaan terhadap nilai estetik rekaan hiasan dalaman. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lakaran dengan baik. Aktiviti menghasilkan ton pengcahayaan serta proses mewarna bersambung sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 23 Julai 2014 (Rabu) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penilaian KRSV |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Portfolio dan Produk KRSV. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca binaan. |
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan keyakinan dan berupaya membuat persembahan karya dengan baik. |
Tarikh | 23 Julai 2014 (Rabu) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran | Lukisan Isometrik |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan dan menyalin nota teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: LCD Projektor. Bahan: Contoh lukisan isometrik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Penghargaan terhadap nilai estetik rekaan hiasan dalaman. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lukisan Isometrik dengan baik dan berkualiti. |
Tarikh | 24 Julai 2014 (Khamis) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan Lukisan |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Alam benda. Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali melukis. Hasil kerja murid adalah baik. Terdapat segelintir murid yang masih lemah dalam aspek kemahiran melukis. |
Tarikh | 24 Julai 2014 (Khamis) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk |
Unit Pembelajaran | Seni Reka Hiasan Dalaman
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid diharapkan dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan menjawab soalan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh soalan objektif. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kesederhanaan |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menjawab lebih daripada 10 soalan betul. Hanya beberapa orang murid dapat mencapai 15 soalan betul. |
Tarikh | 25 Julai 2014 (Jumaat) |
Minggu | 30 |
Catatan | Tiada kelas. |
No comments:
Post a Comment