Tarikh | 7 Julai 2014 (Isnin) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk Industri
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Projektor LCD Bahan: Contoh lukisan 3D reka bentuk. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, berdisiplin dan kebersihan. |
Refleksi | Murid hanya berupaya menghasilkan lakaran reka bentuk. Aktiviti mewarna akan bersambung dalam kelas yang akan datang. Hasil lakaran murid adalah baik. |
Tarikh | 7 Julai 2014 (Isnin) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan arca. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Botol Plastik Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca binaan. |
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan kesungguhan dalam proses penghasilan arca binaan dengan baik. Hasil produk cuma siap 40%. Murid diberi nasihat supaya dapat menyiapkan produk dengan cepat. |
Tarikh | 8 Julai 2014 (Selasa) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk Industri |
Unit Pemlajaran | Reka Bentuk Industri
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Projektor LCD Bahan: Contoh lukisan 3D reka bentuk. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, berdisiplin dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil lukisan 3D adalah baik, namun masih ramai murid yang belum siap sepenuhnya. |
Tarikh | 9 Julai 2014 (Rabu) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Botol Plastik Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil produk arca murid masih belum siap sepenuhnya. Proses penghasilan kerja murid adalah baik. |
Tarikh | 9 Julai 2014 (Rabu) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam Benda |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: LCD Projektor. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya lukisan. |
Refleksi | Hasil kerja murid adalah baik. Proses mewarna hanya siap 50%. Murid diminta untuk menyiapkan kerja amali mewarna sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 10 Julai 2014 (Khamis) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk ukiran. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau ukiran. Bahan: Contoh karya ukiran kayu. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Berhati-hati dan menjaga kebersihan. |
Refleksi | Hasil ukiran kayu murid adalah baik. Namun aspek kekemasan dan kehalusan kerja tangan masih perlu ditingkatkan lagi. |
Tarikh | 10 Julai 2014 (Khamis) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk |
Unit Pembelajaran | Seni Reka Hiasan Dalaman
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan dan menyalin nota teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kesederhanaan |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan maksud dan aspek penting hiasan dalaman dengan betul. Namun masih ramai murid yang agak lemah dari segi pembelajaran teori terutamanya murid kelas 4K10. |
Tarikh | 11 Julai 2014 (Jumaat) |
Minggu | 28 |
Catatan | Tiada kelas. |
No comments:
Post a Comment