Tarikh | 30 Jun 2014 (Isnin) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Pengiklanan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Projektor LCD Bahan: Contoh reka bentuk pengiklanan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami serta mengetahui maksud dan jenis-jenis pengiklanan dengan baik. |
Tarikh | 30 Jun 2014 (Isnin) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan arca. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Botol Plastik Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya arca binaan. |
Refleksi | Murid memahami serta berupaya menunjukkan proses penghasilan arca binaan dengan betul, realistik dan artistik. |
Tarikh | 1 Julai 2014 (Selasa) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Iklan Persekitaran |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Contoh iklan persekitaran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan jenis-jenis dan fungsi setiap iklan persekitaran dengan baik. |
Tarikh | 2 Julai 2014 (Rabu) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Botol Plastik Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid
menunjukkan kesungguhan dalam penghasilan arca. Namun murid menghadapi
masalah dari segi penggunaan media dan teknik yang perlu diselesaikan.
|
Tarikh | 2 Julai 2014 (Rabu) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Iklan Persekitaran |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Contoh iklan persekitaran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan jenis-jenis dan fungsi setiap iklan persekitaran dengan baik. |
Tarikh | 3 Julai 2014 (Khamis) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk ukiran. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau ukiran. Bahan: Contoh karya ukiran kayu. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Berhati-hati dan menjaga kebersihan. |
Refleksi | Murid telah memulakan proses ukiran kayu setelah melakar motif pada kayu dengan berhati-hati dan baik. |
Tarikh | 3 Julai 2014 (Khamis) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk Industri |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: LCD Projektor. Bahan: Contoh produk rekaan industri. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya rekaan indusri. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru dengan betul. |
Tarikh | 4 Julai 2014 (Jumaat) |
Minggu | 27 |
Catatan | Tiada kelas. |
No comments:
Post a Comment