Tarikh | 24 September 2012 (Isnin) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional - Tembikar |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Tembikar Bahan: Contoh tembikar Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan penghargaan karya tembikar. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan ciri-ciri, reka bentuk dan motif pada tembikar labu sayong serta teknik pembakarannya dengan betul. |
Tarikh | 24 September 2012 (Isnin) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional - Anyaman |
Unit Pembelajaran |
Kelarai
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Anyaman Bahan: Contoh gambar kelarai Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kerjasama, hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid dapat memahami tajuk perbincangan dengan baik serta berupaya membanding-bezakan jenis-jenis kelarai anyaman dengan betul. |
Tarikh | 25 September 2012 (Selasa) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional. |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan tolong-menolong. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan latihan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 26 September 2012 (Rabu) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Tembikar Bahan: Contoh tembikar Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan dan keistimewaan seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Kebanyakan murid berupaya menerangkan motif hiasan serta proses penghasilan tembikar dengan baik. |
Tarikh | 26 September 2012 (Rabu) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: Kering. Bahan: Contoh lukisan dan catan. |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab dan kerjasama. |
Refleksi | Murid menunjukkan kometmen dan baik terhadap tugasan yang diberikan. Hasil lakaran murid adalah baik. |
Tarikh | 27 September 2012 (Khamis) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: Kering. Bahan: Contoh lukisan dan catan. |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kometmen dan baik terhadap tugasan yang diberikan. Hasil lakaran murid adalah baik. |
Tarikh | 27 September 2012 (Khamis) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional dan Dimensi Baru |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan menjawab soalan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel Bahan: Lembaran kerja Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan-soalan latihan dengan baik. |
Tarikh | 28 September 2012 (Jumaat) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran | Seni Batik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Seni batik seperti canting. Bahan: Contoh hasil batik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan jenis-jenis batik serta fungsinya dengan betul. |
No comments:
Post a Comment