Tarikh | 1 Oktober 2012 (Isnin) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional dan Dimensi Baru |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan menjawab soalan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel Bahan: Lembaran kerja Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan-soalan latihan dengan baik. |
Tarikh | 1 Oktober 2012 (Isnin) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: Kering. Bahan: Contoh lukisan dan catan. |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kometmen dan baik terhadap tugasan yang diberikan. Hasil lakaran murid adalah baik. |
Tarikh | 2 Oktober 2012 (Selasa) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional. |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Seni tekad. Bahan: Contoh gambar seni tekad. Media: Kraf tangan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai estetik seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Murid berupaya membentangkan hasil perbincangan dengan baik. Namun kemahiran penyampaian isi pembelajaran masih perlu ditingkatkan. |
Tarikh | 3 Oktober 2012 (Rabu) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Seni batik seperti canting. Bahan: Contoh hasil batik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan jenis-jenis batik serta fungsinya dengan betul. |
Tarikh | 3 Oktober 2012 (Rabu) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran | Tenunan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visaul |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh tenunan Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai estetik seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan isi pelajaran dengan baik. |
Tarikh | 4 Oktober 2012 (Khamis) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5&5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran | Tenunan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Melukis dan mencatat. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar peralatan seni tenunan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dalam aktiviti pembelajaran. |
Tarikh | 4 Oktober 2012 (Khamis) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Akhir Tahun
|
Tarikh | 5 Oktober 2012 (Jumaat) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Akhir Tahun
|
No comments:
Post a Comment