Tarikh | 6 Julai 2015 (Isnin) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk Industri
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Projektor LCD Bahan: Contoh lukisan 3D reka bentuk. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, berdisiplin dan kebersihan. |
Refleksi | Murid hanya berupaya menghasilkan lakaran reka bentuk. Aktiviti mewarna akan bersambung dalam kelas yang akan datang. Hasil lakaran murid adalah baik. |
Tarikh | 6 Julai 2015 (Isnin) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh Arca Timbulan Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam penghasilan produk. Hasil produk adalah baik dan kemas berdasarkan kajian reka bentuk arca paa portfolio KRSV. |
Tarikh | 7 Julai 2015 (Selasa) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk |
Unit Pemlajaran | Reka Bentuk Industri
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Projektor LCD Bahan: Contoh lukisan 3D reka bentuk. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, berdisiplin dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil lukisan 3D adalah baik, namun masih ramai murid yang belum siap sepenuhnya. |
Tarikh | 7 Julai 2015 (Selasa) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh arca timbulan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika arca timbulan. |
Refleksi | Reka bentuk arca timbulan yang dihasilkan oleh murid adalah baik dan kemas. |
Tarikh | 8 Julai 2015 (Rabu) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh arca timbulan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika arca timbulan. |
Refleksi | Reka bentuk arca timbulan yang dihasilkan oleh murid adalah baik dan kemas. |
Tarikh | 9 Julai 2015 (Khamis) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh arca timbulan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Reka bentuk arca timbulan yang dihasilkan oleh murid adalah baik dan kemas. |
Tarikh | 9 Julai 2015 (Khamis) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk |
Unit Pembelajaran | Seni Reka Hiasan Dalaman
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kesederhanaan |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan maksud dan aspek penting hiasan dalaman dengan betul. |
Tarikh | 10 Julai 2015 (Jumaat) |
Minggu | 28 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh arca timbulan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Reka bentuk arca timbulan yang dihasilkan oleh murid adalah baik dan kemas. |
No comments:
Post a Comment