Tarikh | 22 Jun 2015 (Isnin) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka bentuk grafik seperti risalah. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kekemasan. |
Refleksi | Murid berupaya membanding bezakan jenis-jenis muka taip dengan baik. |
Tarikh | 22 Jun 2015 (Isnin) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau. Bahan: Contoh arca timbulan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam penghasilan produk. Hasil produk adalah baik dan kemas. |
Tarikh | 23 Jun 2015 (Selasa) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Reka Bentuk Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan:
Contoh rekaan seni grafik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi illustrasi serta jenis-jenis ilustrasi dengan baik. |
Tarikh | 23 Jun 2015 (Selasa) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan produk KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh lakaran Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika lakaran. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran mengikut spesifikasi dan prosedur dengan baik. |
Tarikh | 24 Jun 2015 (Rabu) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pentaksiran KRSV secara individu. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh portfolio yang berkualiti. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika portfolio murid. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan portfolio mengikut spesifikasi dan prosedur dengan baik. |
Tarikh | 25 Jun 2015 (Khamis) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh Arca Timbulan Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kebersihan dan kerjasama. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dalam menjalankan aktiviti amali. |
Tarikh | 25 Jun 2015 (Khamis) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka bentuk grafik-poster. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan mampu menyatakan jenis-jenis dan fungsi poster dengan betul. |
Tarikh | 26 Jun 2015 (Jumaat) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh Arca Timbulan Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kebersihan dan kerjasama. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dalam menjalankan aktiviti amali. |
No comments:
Post a Comment