Tarikh | 2 Februari 2015 (Isnin) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ujian topikal. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel dan pen. Bahan: Buku kerja. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kejujuran dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Majoriti berupaya menjawab lebih daripada 12 soalan betul. |
Tarikh | 2 Februari 2015 (Isnin) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan keindahan dunia ciptaan Tuhan.. |
Refleksi | Kebanyakan murid berupaya menyiapkan lakaran dalam jangka masa yang ditetapkan dengan baik. Hampir separuh daripada murid dalam kelas telah memulakan aktiviti mewarna dengan baik. |
Tarikh | 3 Februari 2015 (Selasa) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh catan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 3 Februari 2015 (Selasa) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, pensel warna, krayon dan arang. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Haisl lukisan adalah sederhana dan belum siap sepenuhnya. Murid diarah untuk bersambung aktiviti mewarna di rumah. |
Tarikh | 4 Februari 2015 (Rabu) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
LCD Projector, berus dan palet. Media: Cat air Bahan: Contoh catan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menguasai kemahiran asas mewarna dengan media cat air dan hasil kerja catan adalah memuaskan. |
Tarikh | 5 Februari 2015 (Khamis) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian
Rekaan Seni Visual (KRSV)
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | APerbincangan kertas soalan KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel. Bahan: Kertas soalan KRSV 2013. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui kehendak soalan tugasan KRSV dan telah memilih soalan yang mereka yakin boleh buat. |
Tarikh | 5 Februari 2015 (Khamis) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel warna dan oil pastel. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan |
Refleksi | Murid menguasai kemahiran asas melukis. Hasil lukisan adalah baik. |
Tarikh | 6 Februari 2015 (Jumaat) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pelajaran | Kajian
Rekaan Seni Visual (KRSV)
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas soalan KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel. Bahan: Kertas soalan KRSV 2013. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui kehendak soalan tugasan KRSV dan telah memilih soalan yang mereka yakin boleh buat. |
No comments:
Post a Comment