Tarikh | 12 Januari 2015 (Isnin) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Orentasi Tingkatan 4 |
Tarikh | 12 Januari 2015 (Isnin) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Kritikan dengan Bahasa Seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan hasil seni visual. |
Refleksi | Murid
berupaya membuat interptretasi bagaimana unsur-unsur seni dan
prinsip-prinsip rekaan dapat diaplikasikan dalam penghasilan karya seni
visual dengan baik. Bagi kelas 5K10, majoriti murid hanya mampu menyatakan kandungan karya dari segi hal benda penggunaan media pada karya sahaja. Namun kumpulan ini dibimbing juga untuk mengkritik karya dari aspek komposisi. |
Tarikh | 13 Januari 2015 (Selasa) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Orentasi Tingkatan 4 |
Tarikh | 13 Januari 2015 (Selasa) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Asas Seni Reka |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Kritikan karya dengan Bahasa Seni Visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel dan pensel warna Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, penghargaan, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan hal benda, mesej dan aspek komposisi dengan memuaskan. Guru mengukuhkan jawapan murid. |
Tarikh | 14 Januari 2015 (Rabu) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan menjawab soalan teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku latihan dan contoh karya seni. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berfikiran rasional. |
Refleksi | Murid berupaya mengkritik karya seni visual dengan baik. Latihan teori telah siap dijawab oleh murid dan perbincangan kehendak soalan dan jawapan bagi latihan teori akan ditunda dalam kelas akan datang. |
Tarikh | 15 Januari 2015 (Khamis) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan menjawab soalan teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel dan pen. Bahan: Buku latihan dan contoh karya seni. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berfikiran rasional. |
Refleksi | Murid menunjukkan kerjasama dan berupaya menjawab kesemua soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 15 Januari 2015 (Khamis) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Sukatan Pelajaran |
Unit Pembelajaran | Kertas Peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pengenalan sukatan pelajaran PSV SPM |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati |
Refleksi | Murid mengetahui dan boleh menyatakan sukatan pelajaran serta format peperiksaan SPM dengan baik. |
Tarikh | 16 Januari 2015 (Jumaat) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Kritikan karya seni visual berhubung dengan aplikasi asas seni reka. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku latihan dan contoh karya seni. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Apresiasi terhadap karya seni visual. |
Refleksi | Murid berupaya mengkritik karya dengan bahasa seni visual dengan memuaskan. Aktiviti ini perlu dipelbagaikan untuk mengukuhkan pemahaman murid dari segi aplikasi asas seni reka dalam aspek komposisi gubahan karya seni visual. |
terima kasih atas perkongsian ilmu
ReplyDelete