Tarikh | 19 Januari 2015 (Isnin) |
Minggu | 4 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori - Melukis carta dan perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lukisan dan catan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, baik hati dan penghargaan. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan jenis asas seni reka yang diaplikasikan dalam karya seni visual dengan baik. |
Tarikh | 19 Januari 2015 (Isnin) |
Minggu | 4 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan hasil seni visual. |
Refleksi | Murid
berupaya menghasilkan lakaran berdasarkan contoh yang diberi dengan
baik. Namun murid mengambil masa yang agak lama untuk menyiapkan
lakaran terutamanya murid dalam kelas 5K10. Proses mewarna akan bersambung dalam kelas akan datang. |
Tarikh | 20 Januari 2015 (Selasa) |
Minggu | 4 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Lukisan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab sekurang-kurangnya 15 daripada 20 soalan objektif dengan betul. |
Tarikh | 20 Januari 2015 (Selasa) |
Minggu | 4 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, pensel warna, krayon dan arang. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid kurang berupaya menghasilkan lukisan pemandangan dengan media dan teknik dengan betul. Latihan akan diteruskan keesokan hari. |
Tarikh | 21 Januari 2015 (Rabu) |
Minggu | 4 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, pensel warna, krayon dan arang. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil
lukisan murid adalah memuaskan. Aspek kemahiran penggunaan media perlu
dipertingkatkan lagi melalui latihan yang lebih banyak dan mencabar. |
Tarikh | 22 Januari 2015 (Khamis) |
Minggu | 4 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Lukisan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, pensel warna dan krayon. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan hasil lukisan adalah memuaskan. Terdapat beberapa orang murid yang kurang menunjukkan komitmen terhadap kerja. Mereka ini diberi nasihat supaya memberi kerjasama. Aktiviti amali bersambung dalam kelas akan datang. |
Tarikh | 22 Januari 2015 (Khamis) |
Minggu | 4 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan pensel. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel Bahan: Contoh lukisan pensel Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan |
Refleksi | Murid menguasai kemahiran asas melukis. Hasil lukisan adalah baik. |
Tarikh | 23 Januari 2015 (Jumaat) |
Minggu | 4 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pelajaran | Lukisan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan lukisan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, pensel warna dan krayon. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan hasil lukisan adalah baik. Aktiviti amali bersambung sebagai kerja rumah. |
No comments:
Post a Comment