Tarikh | 13 Januari 2014 (Isnin) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori - menyalin nota dan perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati |
Refleksi | Murid mengetahui dan boleh menyatakan ciri-ciri dan fungsi setiap unsur-unsur seni dengan baik. |
Tarikh | 13 Januari 2014 (Isnin) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel B, 2B, 4B dan 6B. Bahan: Buku lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Kebanyakan murid berupaya mengaplikasikan asas seni reka pada karya lukisan dengan baik. |
Tarikh | 14 Januari 2014 (Selasa) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Cuti Umum ~ Mauridul Rasul |
Tarikh | 15 Januari 2014 (Rabu) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Buku lukisan Media: Pensel warna Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Kebanyakan murid berupaya mengaplikasikan asas seni reka pada karya lukisan dengan baik. |
Tarikh | 15 Januari 2014 (Rabu) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Prinsip
Rekaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori - menyalin nota dan perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pen. Bahan: Buku kerja. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Bekerjasama dan tanggungjawab. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 16 Januari 2014 (Khamis) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Lukisan |
Unit Pembelajaran | Teknik mewarna media kering. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel warna dan krayon. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan hasil lukisan adalah baik. Terdapat beberapa orang murid yang kurang menunjukkan komitmen terhadap kerja. Mereka ini diberi nasihat supaya memberi kerjasama. |
Tarikh | 16 Januari 2014 (Khamis) |
Minggu | 3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori - menyalin nota dan perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati |
Refleksi | Murid mengetahui dan boleh menyatakan ciri-ciri dan fungsi setiap prinsip rekaan yang terdapat pada karya seni visual dengan betul. |
Tarikh | 17 Januari 2014 (Jumaat) |
Minggu | 3 |
Catatan | Tiada Kelas |
No comments:
Post a Comment