Tarikh | 6 Januari 2014 (Isnin) |
Minggu | 2 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Sukatan Pelajaran |
Unit Pembelajaran | Kertas Peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pengenalan sukatan pelajaran PSV SPM |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati |
Refleksi | Murid mengetahui dan boleh menyatakan sukatan pelajaran serta format peperiksaan SPM dengan baik. |
Tarikh | 6 Januari 2014 (Isnin) |
Minggu | 2 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Kritikan karya seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Murid berupaya membuat interptretasi bagaimana unsur-unsur seni dan prinsip-prinsip rekaan dapat diaplikasikan dalam penghasilan karya seni visual dengan baik. |
Tarikh | 7 Januari 2014 (Selasa) |
Minggu | 2 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran unsur seni dengan baik dan kreatif. |
Tarikh | 8 Januari 2014 (Rabu) |
Minggu | 2 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel dan pensel warna Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran objek alam benda dari sudut pandangan yang menarik secara kreatif dan kritis. |
Tarikh | 8 Januari 2014 (Rabu) |
Minggu | 2 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Asas Seni Reka
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori - menyalin nota dan perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati |
Refleksi | Murid mengetahui dan boleh menyatakan ciri-ciri dan fungsi setiap unsur-unsur seni dengan baik. Kecuali murid dalam kelas 4K10, proses pembelajaran lebih lambat dan skop pembelajaran dipermudahkan. |
Tarikh | 9 Januari 2014 (Khamis) |
Minggu | 2 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Lukisan |
Unit Pembelajaran | Teknik mewarna media kering. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel warna dan krayon. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan hasil lukisan adalah baik. Terdapat beberapa orang murid yang kurang menunjukkan komitmen terhadap kerja. Mereka ini diberi nasihat supaya memberi kerjasama. |
Tarikh | 9 Januari 2014 (Khamis) |
Minggu | 2 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Unsur-unsur seni
|
Hasil Pembelajaran | PPada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel, krayon, pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati |
Refleksi | Murid mengetahui dan boleh menyatakan contoh dan fungsi setiap unsur-unsur seni dengan baik. |
Tarikh | 10 Januari 2014 (Jumaat) |
Minggu | 2 |
Catatan | Tiada Kelas |
No comments:
Post a Comment