Tarikh | 19 Mac 2012 (Isnin) |
Minggu | 12 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kajian Rekaan Seni Visual (KRSV). |
Unit Pembelajaran | Lukisan realistik |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna. Bahan: Contoh lukisan realistik. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran dan hasil lukisan murid adalah baik. |
Tarikh | 19 Mac 2012 (Isnin) |
Minggu | 12 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | lat: Pen Bahan: Buku nota, contoh arca. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 20 Mac 2012 (Selasa) |
Minggu | 12 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kajian Rekaan Seni Visual (KRSV). |
Unit Pemlajaran | Lukisan realistik. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna. Bahan: Contoh lukisan realistik. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran dan hasil lukisan murid adalah baik. |
Tarikh | 20 Mac 2012 (Selasa) |
Minggu | 12 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K7 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Arca
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | lat: Pen Bahan: Buku nota, contoh arca. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 21 Mac 2012 (Rabu) |
Minggu | 12 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projector. Bahan: Buku nota, contoh arca. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 22 Mac 2012 (Khamis) |
Minggu | 12 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ujian teori seni visual - Soalan objektif |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kejujuran. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menjawab soalan dengan betul lulus dalam ujian topikal ini. |
Tarikh | 22 Mac 2012 (Khamis) |
Minggu | 12 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Corak |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel. Bahan: Contoh lakaran olahan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil lakaran murid adalah baik. Terdapat hasil lakaran yang kurang kualiti diminta untuk membaiki. |
Tarikh | 23 Mac 2012 (Jumaat) |
Minggu | 12 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K7 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pembelajaran | Arca
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ujian teori seni visual - Soalan objektif |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kejujuran. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menjawab soalan dengan betul lulus dalam ujian topikal ini. |
No comments:
Post a Comment