Tarikh | 13 Februari 2012 (Isnin) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis & mewarna |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Berus Media: Cat air. Bahan: Contoh catan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan catan berhal-bendakan hidupan marin dengan baik. |
Tarikh | 13 Februari 2012 (Isnin) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan pensel warna |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna Bahan: Contoh lukisan Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan tolong-menolong. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali. Hasil lukisan adalah baik. |
Tarikh | 14 Februari 2012 (Selasa) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Luksian |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel dan pensel warna. Bahan: Contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran alam benda dengan baik dan berkualiti. |
Tarikh | 14 Februari 2012 (Selasa) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K7 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh catan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 15 Februari 2012 (Rabu) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh catan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan betul. |
Tarikh | 16 Februari 2012 (Khamis) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh catan Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan |
Refleksi | Murid mampu menyatakan gaya, penggunaan media dan teknik setiap aliran seni catan dengan baik. |
Tarikh | 16 Februari 2012 (Khamis) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Kebanyakan murid berupaya menghasilkan lukisan dengan teknik yang betul. Hasil lukisan adalah baik. |
Tarikh | 17 Februari 2012 (Jumaat) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K7 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh catan Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid mampu menyatakan gaya, penggunaan media dan teknik setiap aliran seni catan dengan baik. |
No comments:
Post a Comment