Tarikh | 7 Februari 2012 (Selasa) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencatan |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Berus bulat. Bahan: Contoh catan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya mengujudkan ton pencahayaan pada motif flora yang dilukis dengan baik dan berkualiti. |
Tarikh | 7 Februari 2012 (Selasa) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K7 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan Pensel Warna |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna Bahan: Contoh lukisan Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan tolong-menolong. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali. Hasil lukisan adalah baik. |
Tarikh | 8 Februari 2012 (Rabu) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Luksian |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali. Hasil lukisan murid berjaya menunjukkan unsur bentuk dan warna dengan baik. |
Tarikh | 9 Februari 2012 (Khamis) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Lukisan Pensel Warna |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna. Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali. Hasil lukisan murid berjaya menunjukkan unsur bentuk dan warna dengan baik. |
Tarikh | 9 Februari 2012 (Khamis) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh catan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab sekurang-kurangnya 15 daripada 20 soalan objektif yang dikemukakan dengan betul. |
Tarikh | 10 Februari 2012 (Jumaat) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K7 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel Bahan: Contoh lukisan pensel Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab sekurang-kurangnya 20 daripada 30 soalan objektif yang dikemukakan dengan betul. |
Tarikh | 11 Februari 2012 (Sabtu) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencatan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Berus Media: Cat air. Bahan: Contoh catan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan catan berhal-bendakan hidupan marin dengan baik, menarik dan berkualiti. |
Tarikh | 11 Februari 2012 (Sabtu) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K7 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan teori seni halus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel Bahan: Contoh lukisan pensel Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab sekurang-kurangnya 20 daripada 30 soalan objektif yang dikemukakan dengan betul. |
No comments:
Post a Comment