Tarikh | 13 April 2015 (Isnin) |
Minggu | 16 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Cetakan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori - menyalin nota dan perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh cetakan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Kebanyakan murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 13 April 2015 (Isnin) |
Minggu | 16 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan Portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh lakaran olahan motif kenderaan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika reka bentuk industri. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran olahan berdasarkan contoh lakaran yang diberi dengan baik. |
Tarikh | 14 April 2015 (Selasa) |
Minggu | 16 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Cetakan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pemidang saring sutera, sekuji Bahan: Dakwat fabric dan contoh cetakan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kekemasan |
Refleksi | Murid menunjukkan kerjasama dan minat semasa proses pengajaran dan pembelajaran. Dalam proses penilaian melalui sesi soal jawab, majoriti berupaya menjawab dengan baik. |
Tarikh | 14 April 2015 (Selasa) |
Minggu | 16 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio kerja kursus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh lakaran olahan motif kenderaan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika reka bentuk industri. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran olahan berdasarkan contoh lakaran yang diberi dengan baik. |
Tarikh | 15 April 2015 (Rabu) |
Minggu | 16 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio kerja kursus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh lakaran olahan motif kenderaan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid kelas 5K5 berupaya menghasilkan olahan dengan baik dan berkualiti. Manakala hasil lukisan bagi murid 5K10 masih perlu ditingkatkan lagi. Aktiviti amali bersambung dalam kelas akan datang. |
Tarikh | 16 April 2015 (Khamis) |
Minggu | 16 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh lakaran olahan motif kenderaan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Majoriti murid telah berjaya menghasilkan olahan motif mengikut teknik dengan betul. Hasil kerja adalah memuaskan. Murid diarah untuk memulakan kajian reka letak arca timbulan. |
Tarikh | 16 April 2015 (Khamis) |
Minggu | 16 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Cetakan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan kertas pendua. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Gunting, pisau. Bahan: Contoh kertas pendua. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kreativiti dan berhati-hati. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan menghasilkan kertas pendua cetakan. Hasil kerja adalah baik. |
Tarikh | 17 April 2015 (Jumaat) |
Minggu | 16 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pelajaran | Arca Timbulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh cadangan reka letak. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Inovatif dan kreativiti. |
Refleksi | Murid menunjukkan kerjasama dalam aktiviti menghasilkan portfolio. Hasil kajian reka letak adalah baik dan menarik. Masih terdapat ramai murid yang masih belum menyiapkan lakaran olahan motif pilihan. Mereka diberi tempoh sehingga hari Isnin depan untuk menyiapkan kerja. |
No comments:
Post a Comment