Tarikh | 6 April 2015 (Isnin) |
Minggu | 15 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
LCD Projector. Bahan: Contoh lukisan realistik. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan menghasilkan lukisan realistik dengan baik. |
Tarikh | 6 April 2015 (Isnin) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan Portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh lakaran olahan motif kenderaan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika reka bentuk industri. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran olahan berdasarkan contoh lakaran yang diberi dengan baik. |
Tarikh | 7 April 2015 (Selasa) |
Minggu | 15 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Arca Binaan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan arca binaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau, gunting. Bahan: Contoh arca binaan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Berdisiplin, kerjasama dan berhati-hati. |
Refleksi | Buat pertama kali murid menghasilkan arca binaan. Proses amali penghasilan agak lambat dan perlu lebih banyak bimbingan daripada guru. |
Tarikh | 7 April 2015 (Selasa) |
Minggu | 15 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio kerja kursus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh lakaran olahan motif kenderaan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika reka bentuk industri. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran olahan berdasarkan contoh lakaran yang diberi dengan baik. |
Tarikh | 8 April 2015 (Rabu) |
Minggu | 15 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio kerja kursus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh lakaran olahan motif kenderaan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid kelas 5K5 berupaya menghasilkan olahan dengan baik dan berkualiti. Manakala hasil lukisan bagi murid 5K10 masih perlu ditingkatkan lagi. Aktiviti amali bersambung dalam kelas akan datang. |
Tarikh | 9 April 2015 (Khamis) |
Minggu | 15 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh lakaran olahan motif kenderaan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Majoriti murid telah berjaya menghasilkan olahan motif mengikut teknik dengan betul. Hasil kerja adalah memuaskan. |
Tarikh | 9 April 2015 (Khamis) |
Minggu | 15 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk arca. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Gunting, pisau. Bahan: Contoh arca binaan dan bahan buangan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kreativiti dan berhati-hati. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan menghasilkan arca binaan. Terdapat beberapa hasil kerja yang berkualiti dan menarik. |
Tarikh | 10 April 2015 (Jumaat) |
Minggu | 15 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pelajaran | Arca Timbulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh cadangan arca timbulan. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Inovatif dan kreativiti. |
Refleksi | Beberapa orang murid berupaya menghasilkan lakaran cadangan akhir dengan baik dan berkualiti. Namun masih ramai murid yang masih dalam proses membuat olahan motif. |
No comments:
Post a Comment