Tarikh | 29 September 2014 (Isnin) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
Seni Batik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas soalan peperiksaan. Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kejujuran, kerjasama, hormat-menghormati. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan dengan betul. |
Tarikh | 29 September 2014 (Isnin) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional dan Dimensi Baru |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ulangkaji / pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Seni tekad. Bahan: Contoh gambar seni tekad. Media: Kraf tangan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya membentangkan hasil perbincangan dengan baik. Namun kemahiran penyampaian isi pembelajaran masih perlu ditingkatkan. |
Tarikh | 30 September 2014 (Selasa) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional dan Dimensi Baru |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Seni batik seperti canting. Bahan: Contoh hasil batik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan jenis-jenis batik serta fungsinya dengan betul. |
Tarikh | 1 Oktober 2014 (Rabu) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional dan Dimensi Baru |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ulangkaji ~ Pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan penghargaan nilai estetik kraf tradisional. |
Refleksi | Murid berupaya membentangkan hasil perbincangan kumpulan dengan baik. |
Tarikh | 1 Oktober 2014 (Rabu) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pakej Ulangkaji Tingkatan 4 |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan menjawab soalan teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel Bahan: Buku kerja Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Jujur dan kerjasama. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan dengan baik. Namun keputusan adalah sederhana. Majoriti murid hanya berupaya menjawab 10 hingga 15 soalan betul daripada 25 soalan yang dikemukakan. |
Tarikh | 2 Oktober 2014 (Khamis) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pakej Ulangkaji |
Unit Pembelajaran | Kertas Teori 1 (2611/1) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan pakej ulangkaji. |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Kertas soalan Pakej Ulangkaji. Media: LCD Projektor. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menjawab lebih daripada 30 soalan betul. |
Tarikh | 2 Oktober 2014 (Khamis) |
Minggu | 40 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan |
Peperiksaan Penggal Ke-2
|
Tarikh | 3 Oktober 2014 (Jumaat) |
Minggu | 40 |
Catatan | Tiada kelas |
Tahniah & syabas
ReplyDelete