Tarikh | 22 September 2014 (Isnin) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan Teori Seni Visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf Anyaman Bahan: Contoh hasil anyaman tikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan dan keistimewaan seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dalam perbincangan tajuk kraf tradisional. Murid juga berupaya mencatat nota ringkas serta mampu menerangkan proses penyediaan daun anyaman dengan betul. |
Tarikh | 22 September 2014 (Isnin) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan Kertas Peperiksaan Percubaan SPM |
Unit Pembelajaran | Kertas Teori Seni Visual (2611/1) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas soalan peperiksaan. Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kejujuran, kerjasama, hormat-menghormati. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan dengan betul. |
Tarikh | 23 September 2014 (Selasa) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel Bahan: Lembaran kerja Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Apresiasi keunikan kraf tradisional. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan langkah-langkah proses penghasilan kraf anyaman tikar dengan betul. |
Tarikh | 24 September 2014 (Rabu) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran |
Pembetulan Kertas Peperiksaan - 2611/2
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Kritikan karya lukisan peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas peperiksaan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan penghargaan nilai estetik karya lukisan. |
Refleksi | Murid berupaya membanding-bezakan kekuatan dan kelemahan hasil karya dari segi gubahan, teknik mewarna, dan kekemasan dengan baik. |
Tarikh | 24 September 2014 (Rabu) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf Anyaman Bahan: Contoh hasil anyaman tikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan dan keistimewaan seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dalam perbincangan tajuk kraf tradisional. Murid juga berupaya mencatat nota ringkas serta mampu menerangkan proses penyediaan daun anyaman dengan betul. |
Tarikh | 25 September 2014 (Khamis) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Alam benda. Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, berdisiplin dan apresiasi. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali. Hasil lukisan adalah baik. |
Tarikh | 25 September 2014 (Khamis) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional~Anyaman |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf Anyaman Bahan: Contoh hasil anyaman tikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan dan keistimewaan seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dalam perbincangan tajuk kraf tradisional. Murid juga berupaya mencatat nota ringkas serta mampu menerangkan proses penyediaan daun anyaman dengan betul. |
Tarikh | 26 September 2014 (Jumaat) |
Minggu | 39 |
Catatan | Tiada kelas |
No comments:
Post a Comment