Tarikh | 4 Ogos 2014 (Isnin) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pembelajaran |
Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka bentuk landskap persekitaran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan alam. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya menyatakan isi pelajaran dengan betul. Namun masih terdapat segelintir murid yang lemah. |
Tarikh | 4 Ogos 2014 (Isnin) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan seni kraf tangan tradisional. |
Refleksi | Murid mengetahui perkembangan sejarah seni kraf ukiran di Malaysia serta berupaya menyatakan contoh-contoh aplikasi seni ukiran pada bahagian rumah dan barangan kegunaan harian. |
Tarikh | 5 Ogos 2014 (Selasa) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pemlajaran | Elemen-Elemen Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: LCD Projektor. Bahan: Contoh elemen landskap. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Penghargaan terhadap nilai estetik landskap. |
Refleksi | Murid berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. Murid juga berupaya menjawab soalan yang di kemukakan dengan betul. |
Tarikh | 6 Ogos 2014 (Rabu) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kertas 1 - Teori Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Kertas model peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan Soalan Latihan Bentuk Objektif |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kerjasama sewaktu aktiviti pembelajaran. Berdasarkan respon murid terhadap item dalam latihan, keputusan adalah sederhana. Latihan seumpama ini perlu diperbanyakkan. |
Tarikh | 6 Ogos 2014 (Rabu) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap dan Persekitaran |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar tumbuhan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai keindahan alam. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan berupaya menyatakan fungsi tumbuhan dalam seni landskap dengan betul. |
Tarikh | 7 Ogos 2014 (Khamis) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kertas 1 - Teori Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kertas model peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan Soalan Latihan Bentuk Objektif |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti menjawab soalan latihan. |
Tarikh | 7 Ogos 2014 (Khamis) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pembelajaran |
Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan |
Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali melukis. Hasil lukisan murid adalah baik. |
Tarikh | 8 Ogos 2014 (Jumaat) |
Minggu | 32 |
Catatan | Penceramah Teknik Menjawab Soalan PSV SPM 2014 di SMK Sg. Tapang. |
No comments:
Post a Comment