Tarikh | 16 Jun 2014 (Isnin) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan/Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Karya lukisan murid. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya lukisan. |
Refleksi | Murid memahami serta mengetahui kekuatan dan kelemahan masing-masing dalam penghasilan karya seni halus. Murid juga menunjukkan penghargaan dan apresiasi terhadap hasil kerja rakan dengan baik. |
Tarikh | 16 Jun 2014 (Isnin) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan/Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Karya lukisan murid. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan dan apresiasi karya lukisan. |
Refleksi | Murid memahami serta mengetahui kekuatan dan kelemahan masing-masing dalam penghasilan karya seni halus. Murid juga menunjukkan penghargaan dan apresiasi terhadap hasil kerja rakan dengan baik. |
Tarikh | 17 Jun 2014 (Selasa) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan |
Unit Pemlajaran | Kertas 1 (Teori Seni) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas soalan peperiksaan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan yang betul berpandukan dengan buku rujukan dengan baik. |
Tarikh | 18 Jun 2014 (Rabu) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan |
Unit Pemlajaran | Kertas peperiksaan 1 (Teori Seni) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas soalan peperiksaan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan yang betul berpandukan dengan buku rujukan dengan baik. |
Tarikh | 18 Jun 2014 (Rabu) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Poster |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh poster. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Peka terhadap alam persekitaran, kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik serta mampu menyatakan ciri-ciri rekaan poster yang bermutu dengan betul. |
Tarikh | 19 Jun 2014 (Khamis) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh portfolio dan kajian warna. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Rajin, kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Hasil lakaran murid adalah baik. Murid diminta untuk menyambung aktiviti mewarna pada kelas akan datang. |
Tarikh | 19 Jun 2014 (Khamis) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Pengiklanan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Projektor LCD Bahan: Contoh reka bentuk pengiklanan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Kelas ditunda pada 30 Jun 2014 atas sebab sambutan hari Gawai peringkat sekolah. |
Tarikh | 20 Jun 2014 (Jumaat) |
Minggu | 25 |
Catatan | Tiada kelas. |
No comments:
Post a Comment