Tarikh | 10 Februari 2014 (Isnin) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh catan Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan kepada nilai estetik pada catan. |
Refleksi | Murid mampu menyatakan gaya, penggunaan media dan teknik setiap aliran seni catan dengan baik. |
Tarikh | 10 Februari 2014 (Isnin) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kaligrafi |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menulis tulisan kaligrafi. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pen manuskrip. Bahan: Dakwat, contoh gubahan penulisan kaligrafi.. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Murid kurang yakin dalam aktiviti penulisan kaligrafi. Mereka diminta untuk melatih menulis di atas kertas kosong dahulu. Aktiviti amali bersambung dalam kelas pada hari berikutnya. |
Tarikh | 11 Februari 2014 (Selasa) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh catan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan kepada nilai estetik pada catan. |
Refleksi | Murid mampu menyatakan gaya, penggunaan media dan teknik setiap aliran seni catan dengan baik. |
Tarikh | 12 Februari 2014 (Rabu) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Kaligrafi |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pen manuskrip. Bahan: Dakwat, contoh gubahan penulisan kaligrafi.. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan penulisan berdasarkan contoh-contoh tulisan. Hasil kerja murid adalah memuaskan. |
Tarikh | 12 Februari 2014 (Rabu) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Peralatan catan seperti berus, palet dan warna. Bahan: Contoh catan cat air. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan |
Refleksi | Murid menguasai isi pelajaran dengan baik. Majoriti berupaya menjawab soalan lisan yang dikemukakan dengan betul. |
Tarikh | 13 Februari 2014 (Khamis) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector, berus dan palet. Media: Cat air. Bahan: Contoh catan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan hasil gubahan catan adalah menarik. |
Tarikh | 13 Februari 2014 (Khamis) |
Minggu | 7 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh catan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan karya seni visual. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 14 Februari 2014 (Jumaat) |
Minggu | 7 |
Catatan | Tiada Kelas |
No comments:
Post a Comment