Tarikh | 9 September 2013 (Isnin) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
Anyaman
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf anyaman. Bahan: Contoh hasil karya anyaman. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid dapat menyatakan jenis-jenis kelarai berdasarkan unsur motif dengan betul. |
Tarikh | 9 September 2013 (Isnin) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Peperiksaan Percubaan SPM 2013
|
Tarikh | 10 September 2013 (Selasa) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan Kertas Peperiksaan Percubaan SPM |
Unit Pemlajaran | Kertas Teori Seni Visual (2611/1) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas soalan peperiksaan. Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kejujuran, kerjasama, hormat-menghormati. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan dengan betul. |
Tarikh | 10 September 2013 (Selasa) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk |
Unit Pemlajaran | Reka Bentuk Industri. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh lakaran reka bentuk. Media : Pensil. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran berpandukan kepada contoh lakaran serta gambar photo dengan baik dan berkualiti. |
Tarikh | 11 September 2013 (Rabu) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran |
Pembetulan Kertas Peperiksaan - 2611/2
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Kritikan karya lukisan peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas peperiksaan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan penghargaan nilai estetik karya lukisan. |
Refleksi | Murid berupaya membanding-bezakan kekuatan dan kelemahan hasil karya dari segi gubahan, teknik mewarna, dan kekemasan dengan baik. |
Tarikh | 11 September 2013 (Rabu) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Catatan |
Hari Kemanusiaan
|
Tarikh | 12 September 2013 (Khamis) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan Kertas Peperiksaan Percubaan SPM |
Unit Pembelajaran | Kertas Teori Seni Visual (2611/1) |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas soalan peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas soalan peperiksaan. Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan dengan betul. |
Tarikh | 13 September 2013 (Jumaat) |
Minggu | 37 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 70 minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Hasil Pembelajaran |
Anyaman
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf anyaman. Bahan: Contoh hasil karya anyaman. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid dapat menyatakan jenis-jenis kelarai berdasarkan unsur motif dengan betul. |
No comments:
Post a Comment