Tarikh | 19 Ogos 2013 (Isnin) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional Seni Tembikar |
Unit Pembelajaran |
1. Sejarah Seni Tembikar 2. Bahan Seni Tembikar |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf tembikar Bahan: Contoh hasil karya tembikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi setiap bahan seni tembikar dengan betul. |
Tarikh | 19 Ogos 2013 (Isnin) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kerjasama, hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid dapat memahami tajuk perbincangan dengan baik serta menunjukkan komitmen yang menggalakkan dalam pembelajaran. |
Tarikh | 20 Ogos 2013 (Selasa) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf tradisional |
Unit Pemlajaran |
Ukiran Kayu
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran teori seni, tetapi murid terpaksa merujuk kepada buku rujukan apabila sesi soal jawab. |
Tarikh | 20 Ogos 2013 (Selasa) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional Seni Tembikar |
Unit Pemlajaran | Bahan
Utama Seni Tembikar'
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf tembikar Bahan: Contoh hasil karya tembikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi setiap bahan seni tembikar dengan betul. |
Tarikh | 21 Ogos 2013 (Rabu) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan jenis-jenis alatan dalam ukiran kayu serta mampu melukis silat-silat bunga berdasarkan contoh dengan baik. |
Tarikh | 21 Ogos 2013 (Rabu) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional~Tembikar |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Seni Tembikar Bahan: Contoh hasil tembikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan teknik penghasilan seni tembikar dengan betul. |
Tarikh | 22 Ogos 2013 (Khamis) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kertas 1 - Teori Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Ukiran Kayu
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran teori seni, tetapi murid terpaksa merujuk kepada buku rujukan apabila sesi soal jawab. |
Tarikh | 23 Ogos 2013 (Jumaat) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 70 minit |
Bidang | Kraf Tradisional Seni Tembikar |
Hasil Pembelajaran | 1. Sejarah Seni Tembikar 2. Bahan Seni Tembikar |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Kraf tembikar Bahan: Contoh hasil karya tembikar. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi setiap bahan seni tembikar dengan betul. |
No comments:
Post a Comment