Tarikh | 29 Julai 2013 (Isnin) |
Minggu | 31 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap dan Persekitaran |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar tumbuhan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai keindahan alam. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan berupaya menyatakan fungsi tumbuhan dalam seni landskap dengan betul. |
Tarikh | 29 Julai 2013 (Isnin) |
Minggu | 31 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Catan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan catan. |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Peralatan mewarna. Media: Catan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali melukis. Namun agak ramai murid yang langsung tidak membawa alat bahan dan media walaupun telah dipesan. |
Tarikh | 30 Julai 2013 (Selasa) |
Minggu | 31 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Peralatan mewarna. Media: Catan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan |
Refleksi | Masih ramai murid yang belum melengkapkan aktiviti mewarna dan mereka diminta untuk menyiapkan latihan sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 30 Julai 2013 (Selasa) |
Minggu | 31 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pemlajaran |
Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan |
Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali melukis. Hasil lukisan murid adalah baik. |
Tarikh | 31 Julai 2013 (Rabu) |
Minggu | 31 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali. Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid mengetahui perkembangan sejarah seni kraf ukiran di Malaysia serta berupaya menyatakan contoh-contoh aplikasi seni ukiran pada bahagian rumah dan barangan kegunaan harian. |
Tarikh | 31 Julai 2013 (Rabu) |
Minggu | 31 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Carta simbol landskap Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran simbol seni reka landskap dengan baik. |
Tarikh | 1 Ogos 2013 (Khamis) |
Minggu | 31 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kertas 1 - Teori Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kertas model peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan Soalan Latihan Bentuk Objektif |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan kerjasama sewaktu aktiviti pembelajaran. Berdasarkan respon murid terhadap item dalam latihan, ramai murid masih menunjukkan kelemahan dalam pemahaman teori. Mereka ini masih memerlukan lebih banyak latihan. |
Tarikh | 2 Ogos 2013 (Jumaat) |
Minggu | 31 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 70 minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Hasil Pembelajaran |
Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan dan menyalin nota teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka bentuk landskap persekitaran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan alam. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya menyatakan isi pelajaran dengan betul. |
No comments:
Post a Comment