Tarikh | 18 Jun 2012 (Isnin) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam Semulajadi.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Contoh lukisan Media: Oil Pastel Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya mengikut aktiviti amali mewarna dengan baik. |
Tarikh | 18 Jun 2012 (Isnin) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran |
Reka Corak
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Contoh Lukisan Media: Pensel warna Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lukisan 3D dengan baik, menarik dan berkualiti. |
Tarikh | 19 Jun 2012 (Selasa) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Reka Corak - Lukisan situasi sebenar. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna Bahan: Contoh karya lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab dan kerjasama. |
Refleksi | Hasil lukisan murid adalah memuaskan. Ketepatan unsut ruang dan perspektif, kadar banding serta reka letak masih perlu ditambahbaikan. |
Tarikh | 20 Jun 2012 (Rabu) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Lukisan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: Oil Pastel Bahan: Contoh Lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan penghargaan nilai estetik alam semulajadi. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lukisan mengikut langkah-langkah mewarna dengan baik. |
Tarikh | 20 2012 (Rabu) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Corak: Lukisan situasi sebenar produk. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna Bahan: Contoh karya lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan penghargaan nilai estetik karya lukisan. |
Refleksi | Hasil lukisan murid adalah memuaskan. Ketepatan unsut ruang dan perspektif, kadar banding serta reka letak masih perlu ditambahbaikan. |
Tarikh | 21 Jun 2012 (Khamis) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran |
Reka Corak
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Melakar motif reka corak pada kasut kanvas |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka corak, kasut kanvas Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dalam aktiviti amali mereka corak. Hasil lakaran motif adalah baik. |
Tarikh | 21 Jun 2012 (Khamis) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: Oil Pastel Bahan: Contoh Lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lukisan mengikut langkah-langkah mewarna dengan baik. |
Tarikh | 22 Jun 2012 (Jumaat) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam Semulajadi.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat/media: Oil Pastel. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan serta berupaya mengikut aktiviti amali mewarna dengan baik. |
No comments:
Post a Comment