Tarikh | 11 Jun 2012 (Isnin) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan kertas peperiksaan |
Unit Pembelajaran | Kertas teori dan amali. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Kertas peperiksaan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan dengan betul. |
Tarikh | 11 Jun 2012 (Isnin) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan Kertas Peperiksaan |
Unit Pembelajaran | Kertas teori dan amali. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan |
Bahan: Kertas peperiksaan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan dengan betul. |
Tarikh | 12 Jun 2012 (Selasa) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Reka Corak - Kajian Warna Cadangan Reka Letak Corak. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Peralatan ICT Bahan: Contoh gubahan warna. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran dan hasil kajian warna murid adalah baik. |
Tarikh | 13 Jun 2012 (Rabu) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Pembetulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan karya lukisan peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas peperiksaan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan penghargaan nilai estetik karya lukisan. |
Refleksi | Murid berupaya membanding-bezakan kekuatan dan kelemahan hasil karya dari segi gubahan, teknik mewarna, dan kekemasan dengan baik. |
Tarikh | 13 2012 (Rabu) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Pembetulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan karya lukisan peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas peperiksaan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan penghargaan nilai estetik karya lukisan. |
Refleksi | Murid berupaya membanding-bezakan kekuatan dan kelemahan hasil karya dari segi gubahan, teknik mewarna, dan kekemasan dengan baik. |
Tarikh | 14 Jun 2012 (Khamis) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran |
Reka Corak
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Kertas peperiksaan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lukisan dengan baik dan berkualiti. |
Tarikh | 14 Jun 2012 (Khamis) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Pembetulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan karya lukisan peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Tulis. Bahan: Contoh logo. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid berupaya membanding-bezakan kekuatan dan kelemahan hasil karya dari segi gubahan, teknik mewarna, dan kekemasan dengan baik. |
Tarikh | 15 Jun 2012 (Jumaat) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam Semulajadi.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat/media: Oil Pastel. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya mengikut aktiviti amali mewarna dengan baik. |
No comments:
Post a Comment