Tarikh | 7 May 2012 (Isnin) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual (KRSV). Reka Corak - Kajian Warna Cadangan Reka Letak Corak. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel warna. Bahan: Contoh gubahan warna. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran dan hasil kajian warna murid adalah baik. |
Tarikh | 8 May 2012 (Selasa) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K7 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Pengiklanan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka bentuk pengiklanan Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid berupaya membanding-bezakan jenis-jenis reka bentuk pengiklanan dari segi gubahan, saiz, fungsi serta pemilihan warnanya dengan baik. |
Tarikh | 9 May 2012 (Rabu) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Kajian Rekaan Seni Visual (KRSV). Reka Corak - Kajian Warna Cadangan Reka Letak Corak. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Peralatan ICT Bahan: Contoh gubahan warna. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran dan hasil kajian warna murid adalah baik. |
Tarikh | 9 May 2012 (Rabu) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Pengiklanan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visaul. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh hasil pengiklanan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab dan kerjasama |
Refleksi | Murid berupaya membanding-bezakan jenis-jenis reka bentuk pengiklanan dari segi gubahan, saiz, fungsi serta pemilihan warnanya dengan baik. |
Tarikh | 10 May 2012 (Khamis) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K7 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Catatan | Peperiksaan Penggal Pertama
|
Tarikh | 10 May 2012 (Khamis) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan - Kajian masa depan. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lukisan berdasarkan tajuk dengan baik. |
Tarikh | 11 May 2012 (Jumaat) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Catatan |
Peperiksaan Penggal Pertama
|
RPH kemas kini sehingga Minggu 19 tetapi untuk maklumat cikgu, murid-murid 4K9 tidak menduduki kertas Pendidikan Sains Sukan 2. Peperiksaan untuk 4K9 hanya akan bermula pada 14.05.2012.
ReplyDeleteTerima kasih.
htchong