Tarikh | 4 Mei 2015 (Isnin) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Pembungkusan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan:
Contoh pembungkusan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Kebanyakan murid berupaya menyatakan perkara-perkara penting dalam reka bentuk pembungkusan dengan baik. |
Tarikh | 4 Mei 2015 (Isnin) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan Portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh cadangan reka letak. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Inovatif dan kreativiti. |
Refleksi | Murid menunjukkan kerjasama dalam aktiviti menghasilkan portfolio. Hasil kajian reka letak adalah baik dan menarik. |
Tarikh | 5 Mei 2015 (Selasa) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Logo
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tulis. Bahan: Contoh logo. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya membanding bezakan ciri-cir setiap jenis logo dengan betul. Masih terdapat murid yang belum mencari contoh-contoh logo yang dipesan sebelum ini. |
Tarikh | 5 Mei 2015 (Selasa) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pentaksiran KRSV secara individu. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh portfolio yang berkualiti. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan nilai estetika portfolio murid. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan portfolio mengikut spesifikasi dan prosedur dengan baik. |
Tarikh | 6 Mei 2015 (Rabu) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Menghadiri Bengkel Seni Arca Timbulan Copper Tooling Sempena Minggu Kemanusiaan SMK Serian
|
Tarikh | 7 Mei 2015 (Khamis) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Timbulan.
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh hasil kajian warna. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Majoriti murid telah mula menghasilkan kajian warna. Namun proses penghasilan murid agak lambat. Aktiviti amali kajian warna bersambung dalam kelas seterusnya. |
Tarikh | 7 Mei 2015 (Khamis) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Simbol |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh simbol. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Peka terhadap alam persekitaran, kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. Murid berupaya menerangkan maksud simbol dengan betul. |
Tarikh | 8 Mei 2015 (Jumaat) |
Minggu | 19 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus. |
Unit Pelajaran | Arca Timbulan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Portfolio KRSV. Bahan: Contoh hasil kajian warna. Rujukan: Buku Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam penghasilan kajian warna. Terdapat beberapa orang murid berjaya menghasilkan kerja dengan baik dan berkualiti. Selebihnya adalah memuaskan. Namun bagi kerja murid yang kurang memuaskan, mereka diminta untuk menambahbaikan kajian masing-masing. |
No comments:
Post a Comment