Tarikh | 21 April 2014 (Isnin) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan:
Contoh pembungkusan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, berhati=hati, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil kerja murid adalah baik dan murid diarah untuk mereka tipografi pembungkusan sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 21 April 2014 (Isnin) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh portfolio dan kajian warna. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Rajin, kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Separuh daripada murid dalam kelas telah melaksanakan kajian warna dengan baik. Selebihnya diberi nasihat dan teguran supaya dapat menyiapkan kerja dengan lebih cepat. |
Tarikh | 22 April 2014 (Selasa) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Logo
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tulis. Bahan: Contoh logo. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya membanding bezakan ciri-cir setiap jenis logo dengan betul. Masih terdapat murid yang belum mencari contoh-contoh logo yang dipesan sebelum ini. |
Tarikh | 23 April 2014 (Rabu) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Contoh portfolio dan arca binaan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Rajin, kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Majoriti murid hanya mampu menghasilkan lakaran kasar sahaja. Aktiviti amali lukisan diminta untuk bersambung di rumah dan kelas akan datang. |
Tarikh | 23 April 2014 (Rabu) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Simbol |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh simbol. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Peka terhadap alam persekitaran, kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. Murid berupaya menerangkan maksud simbol dengan betul. |
Tarikh | 24 April 2014 (Khamis) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh portfolio dan kajian warna. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Rajin, kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Hanya segelintir murid sahaja telah melaksanakan portfolio sampai tajuk kajian warna. Majoriti murid masih dalam proses menghasilkan olahan idea dan cadangan hasil akhir. |
Tarikh | 24 April 2014 (Khamis) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka bentuk grafik. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan ciri-ciri reka bentuk dalam sisitem korporat identiti dengan betul. |
Tarikh | 25 April 2014 (Jumaat) |
Minggu | 17 |
Catatan | Tiada kelas. |
No comments:
Post a Comment