Tarikh | 31 Mac 2014 (Isnin) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Cetakan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori - menyalin nota dan perbincangan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh cetakan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Kebanyakan murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. Namun masih terdapat pelajar yang lemah dan kurang menunjukkan kesungguhan terutamanya murid kelas 4K10. Mereka ini diminta untuk menyalin nota semula sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 31 Mac 2014 (Isnin) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh portfolio dan lakaran olahan idea. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Rajin, kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lakaran olahan idea berdasarkan motif pilihan dengan baik. |
Tarikh | 1 April 2014 (Selasa) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Cetakan Mono |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencetak. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Penggelek. Media: Lino Ink. Bahan: Kaca. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kekemasan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan berupaya menghasilkan cetakan mono dengan baik. Namun kualiti lakaran idea harus ditingkatkan. |
Tarikh | 2 April 2014 (Rabu) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Arca Binaan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh portfolio dan lakaran olahan idea. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan keaslian. |
Refleksi | Hasil lakaran perkembangan idea murid adalah memuaskan. Murid diminta untuk menambahkan lagi lakaran sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 2 April 2014 (Rabu) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Cetakan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali cetakan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Blok saring sutera, sekuji. Media: Fabric dye. Bahan: Contoh cetakan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Hanya beberapa orang pelajar yang bersedia untuk menghasilkan aktiviti amali. Murid diminta untuk menyediakan kertas pendua. Aktiviti mencetak akan bersambung pada kelas akan datang. |
Tarikh | 3 April 2014 (Khamis) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Unit Pembelajaran | Lukisan Realistik. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
Pensel warna. Bahan: Contoh lukisan realistik. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran dan kebanyakan hasil lukisan murid adalah baik dan berkualiti. |
Tarikh | 3 April 2014 (Khamis) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Cetakan
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencetak. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Blok saring sutera, sekuji. Media: Fabric dye. Bahan: Contoh cetakan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Penghargaan karya seni visual, kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Hasil cetakan murid adalah memuaskan. Masih terdapat separuh daripada murid dalam kelas belum mencetak. Mereka diminta untuk bersedia pada kelas akan datang. |
Tarikh | 4 April 2014 (Jumaat) |
Minggu | 14 |
Catatan | Tiada Kelas |
No comments:
Post a Comment