Tarikh | 15 Julai 2013 (Isnin) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan dan menyalin nota teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kesederhanaan |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan maksud dan aspek penting hiasan dalaman dengan betul. |
Tarikh | 15 Julai 2013 (Isnin) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | KRSV - Arca Mobail |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau, pembaris, cutting mat. Bahan: Contoh karya arca. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab dan berhati-hati. |
Refleksi | Hanya 20% murid yang dapat menyiapkan kerja produk. Selebihnya diminta untuk menyiapkan kerja di rumah. Hasil kerja produk murid adalah baik. |
Tarikh | 16 Julai 2013 (Selasa) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | KRSV - Arca Mobail |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mnghasilkan produk. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau, pembaris, cutting mat. Bahan: Contoh karya arca. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hampir 50% murid berupaya menyiapkan kerja produk. Selebihnya diminta untuk menyiapkan kerja di rumah. Hasil kerja produk murid adalah baik. |
Tarikh | 16 Julai 2013 (Selasa) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pemlajaran | Ciri-ciri Hiasan Dalaman bagi ruang atau bilik tertentu rumah kediaman serta tempat awam. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi elemen reka bentuk hiasan dalaman dengan baik. |
Tarikh | 17 Julai 2013 (Rabu) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | KRSV - Arca Mobail |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau, pembaris, cutting mat. Bahan: Contoh karya arca. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Berhati-hati dan menjaga kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti proses penghasilan produk. Hampir Kesemua murid mampu menghasilkan produk berdasarkan kajian dengan baik. |
Tarikh | 17 Julai 2013 (Rabu) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran | Lukisan Perspektif |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Media: LCD Projektor. Bahan: Contoh lukisan isometrik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Penghargaan terhadap nilai estetik rekaan hiasan dalaman. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lakaran dengan baik. Aktiviti menghasilkan ton pengcahayaan serta proses mewarna bersambung sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 18 Julai 2013 (Khamis) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk papan peraga. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau, pembaris, cutting mat dan berus. Bahan: Strawboard dan binding glue. Media: Cat Akrilik. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab, kerjasama dan berhati-hati. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan produk papan peraga mengikut spesifikasi kehendak soalan tetapi hasil produk kurang memuaskan. |
Tarikh | 19 Julai 2013 (Jumaat) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 70 minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan dan menyalin nota teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan tolong-menolong. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan maksud dan aspek penting hiasan dalaman dengan betul. |
No comments:
Post a Comment