Tarikh | 29 April 2013 (Isnin) |
Minggu | 18 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Logo
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tulis. Bahan: Contoh logo. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya membanding bezakan ciri-cir setiap jenis logo dengan betul. Masih terdapat murid yang belum mencari contoh-contoh logo yang dipesan sebelum ini. |
Tarikh | 29 April 2013 (Isnin) |
Minggu | 18 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Papan Peraga
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan portfolio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projektor. Bahan: Contoh portfolio. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Murid mununjukkan kesungguhan dalam menjalankan aktiviti amali. Namun hasil lakaran murid adalah sederhana. Idea agak terhad serta kualiti garisan menunjukkan kurang yakin. |
Tarikh | 30 April 2013 (Selasa) |
Minggu | 18 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Papan Peraga
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan portfolio kerja kursus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat:
LCD Projector. Bahan: Contoh portfolio. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil beberapa orang murid sahaja mampu melengkapkan lakaran reka letak dengan baik. Kebanyakan murid masih dalam proses menghasilkan lakaran ilustrasi. |
Tarikh | 30 April 2013 (Selasa) |
Minggu | 18 |
Mata Pelajaran | Pemulihan Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Sistem Identiti Korporat |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat: Menyatakan ciri-ciri penting dalam sistem identiti korporat serta memberikan contoh dengan betul. |
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka bentuk grafik. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kekemasan |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan ciri-ciri reka bentuk dalam sisitem identiti korporat dengan betul. Murid diminta untuk mencari item-item promosi identiti korporat sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 1 Mei 2013 (Rabu) |
Minggu | 18 |
Catatan | Cuti Umum Hari Pekerja |
Tarikh | 2 Mei 2013 (Khamis) |
Minggu | 18 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 & 5K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Mobail
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna, kertas lukisan. Bahan: Contoh lukisan 3 dimensi. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil hanya mampu menghasilkan satu sudut pandangan menarik sahaja. Proses penghasilkan lukisan murid agak lambat. Imaginasi murid juga agak lemah. Murid diminta untuk membaiki lukisan dengan merujuk kepada arca mobail yang akan dihasilkan nanti. |
Tarikh | 3 Mei 2013 (Jumaat) |
Minggu | 18 |
Catatan | Tiada Kelas |
No comments:
Post a Comment