Tarikh | 16 Julai 2012 (Isnin) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kesederhanaan |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan maksud dan aspek penting hiasan dalaman dengan betul. |
Tarikh | 16 Julai 2012 (Isnin) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 & 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran |
Reka Corak
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Persembahan hasil karya dan kritikan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Hasil portfolio dan produk murid Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan, kebersihan dan penghargaan |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan keyakinan apabila mempersembahkan karya masing-masing. |
Tarikh | 17 Julai 2012 (Selasa) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran |
Reka Corak
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Persembahan hasil karya dan kritikan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Hasil portfolio dan produk murid Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan, kebersihan dan penghargaan |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan keyakinan apabila mempersembahkan karya masing-masing. |
Tarikh | 17 Julai 2012 (Rabu) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 & 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pemlajaran | Ciri-ciri Hiasan Dalaman bagi ruang atau bilik tertentu rumah kediaman serta tempat awam. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi elemen reka bentuk hiasan dalaman dengan baik. |
Tarikh | 18 Julai 2012 (Rabu) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran |
Reka Corak
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka corak, kasut kanvas Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dalam aktiviti amali mereka corak pada kasut. Hasil warna motif adalah baik. |
Tarikh | 19 Julai 2012 (Khamis) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran |
Reka Corak
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka corak, kasut kanvas Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dalam aktiviti amali mereka corak pada kasut. Hasil warna motif adalah baik. |
Tarikh | 19 Julai 2012 (Khamis) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kesederhanaan |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan maksud dan aspek penting hiasan dalaman dengan betul. |
Tarikh | 20 Julai 2012 (Jumaat) |
Minggu | 29 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K9 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran | Ciri-ciri Hiasan Dalaman bagi ruang atau bilik tertentu rumah kediaman serta tempat awam. |
Hasil Pembelajaran | Pada
akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar hiasan dalaman. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi elemen reka bentuk hiasan dalaman dengan baik. |
No comments:
Post a Comment